Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2019-жылдын 13-сентябрындагы № 474 токтомун жүзөгө ашыруунун алкагында Кыргыз Республикасынын Улуттук банкында 2020-2021-жылдар ичинде коррупцияга каршы аракеттенүү боюнча иш-чаралар планын аткаруу жөнүндө
ОТЧЕТУ
Коррупцияга каршы аракеттенүүчү субъекттин аталышы: Кыргыз Республикасынын Улуттук банкы
Отчет берүү мезгили (саны, айы, жылы): 2021-ж. 01.10 – 2021-ж. 31.12.
Аты-жөнү, ыйгарым укуктуу адамдын кызматы: А.А. Кешикбаев, коррупцияны алдын алуу боюнча эксперт (ыйгарым укуктуу адам)
Ыйгарым укуктуу адамдын байланыш маалыматтары: А.А. Кешикбаев;
Жумуш тел: 61-10-43; e-mail: akeshikbaev@nbkr.kg.
№ |
Милдеттер |
Чаралар/аракеттер |
Ишке ашыруу мөөнөтү |
Күтүлгөн натыйжалар/индикаторлор |
Аткаруу индикатору |
Жооптуу аткаруучу/ бирге аткаруучулар |
Аткарылган иштин мазмуну |
Коррупцияга каршы саясат |
|||||||
1 |
Коррупцияга каршы саясатты иштеп чыгууга жана жүзөгө ашырууга багытталган жарандык демилгелерди ишке ашыруу |
Жарандык коомдун коррупцияга каршы саясат жаатындагы ченемдик укуктук актылардын, стратегиялардын жана программалардын долбоорлорун иштеп чыгууга кеңири жана ачык катышуусун камсыз кылуу жана алардын аткарылышын көзөмөлдөө. |
Туруктуу негизде |
Кыргыз Республикасынын Улуттук банкынын ченемдик укуктук актыларын иштеп чыгуу жана талкуулоо боюнча бизнес коомчулугунун институттары менен өз ара иштешүү механизминин ишке ашырылышы |
аткарылды |
Банктарды көзөмөлдөө методологиясы жана лицензиялоо башкармалыгы, Банк эмес финансы-кредит уюмдарын көзөмөлдөө башкармалыгы, Төлөм системалары башкармалыгы, Коомчулук менен иш алып баруу бөлүмү, Юридика башкармалыгы |
Кыргыз Республикасынын Улуттук банкы, Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык Улуттук банк тарабынан демилгеленген Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларынын долбоорлорун талкуулоого жарандык коомдун, көзөмөлдөнүүчү субъектилердин ачык катышуусун камсыз кылуу боюнча ишти үзгүлтүксүз жүргүзүп турат. Ченемдик укуктук актылардын долбоорлору Улуттук банктын расмий сайтында, ошондой эле «Ачык Өкмөт» Өнөктөштүгүнүн алкагында Кыргыз Республикасы алган милдеттенмелерди ишке ашыруу максатында, Кыргыз Республикасынын ченемдик укуктук актыларын коомдук талкуулоонун Бирдиктүү порталында пилоттук режимде коомдук талкууга жайгаштырылат. |
2 |
Эл аралык стандарттарга ылайык маалыматтын жеткиликтүүлүгү боюнча мыйзамдарды реформалоо |
1. Жеткиликтүүлүгүнө чек коюлган документтерди (анын ичинде "Кызматтык пайдалануу үчүн" деген грифи барларын) инвентаризациялоону жүргүзүү жана документтерден мындай грифтерди алып салуу боюнча сунуштарды киргизүү, алар жеткиликсиз жана маанисин жоготкон.
2. Маалыматтын суроо-талабын каттоону жана иштелип чыккан суроо-талап боюнча аталган статистиканы жарыялоо жана алардын жыйынтыктарын Улуттук банктын расмий сайтында жарыялоону камсыз кылуу |
Туруктуу негизде
Туруктуу негизде |
Калктын маалымат менен камсыз кылуу боюнча аткарылган суроо-талаптарынын, ошондой эле жеткиликтүүлүгүн чектөөчү грифтин алынышы, документтердин саны көбөйтүлүшү.
Калктын суроо-талабы боюнча берилген маалыматтар жөнүндө статистикалык маалыматтардын Улуттук банк тарабынан жарыяланышы |
Аткарылууда
Аткарылды |
Коопсуздук жана маалыматтык коргонуу башкармалыгы, түзүмдүк бөлүмдөр
Мамлекеттик тилди өнүктүрүү жана документ менен иш алып баруу бөлүмү, Коомчулук менен иш алып баруу бөлүмү |
1. "С" жана "СС" грифи бар документтерди инвентаризациялоо Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 1996-жылдын 23-декабрындагы № 619/35 токтому менен бекитилген Кыргыз Республикасынын министрликтеринде, административдик ведомстволорунда, ишканаларында, мекемелеринде жана уюмдарында купуялуулукту камсыз кылуу боюнча нускамага ылайык жылына бир жолу жүргүзүлөт. Грифти алып салуу боюнча сунуштар жок.
2. Улуттук банкка келип түшкөн кайрылуулар жана суроо-талаптар боюнча отчет Улуттук банктын расмий сайтында жарыяланат
|
3 |
Электрондук өкмөткө өтүү |
Мамлекеттик органдардын бардыгы толук кандуу ишке тартылышын камсыздоо менен, “Түндүк” ведомство аралык электрондук өз ара аракеттенүү тутумун ишке киргизүүнү аяктоо. |
2021-ж. IV чейреги |
"Түндүк" ведомство аралык электрондук өз ара аракеттенүү тутумуна туташтырылган бардык автоматташтырылган маалыматтык базалар интеграцияланган жана жазуу жүзүндө суроо-талаптарды жөнөтпөстөн мамлекеттик кызматтарды алуучулардан ар кандай кошумча сертификаттарды талап кылбастан, керектүү маалыматтарды тез арада алууга мүмкүнчүлүк берилиши. |
Аткарылды |
Банк ишин автоматташтыруу башкармалыгы, түзүмдүк бөлүмдөр |
Улуттук банк "Түндүк" ведомство аралык электрондук өз ара аракеттенүү тутумуна катышуучу болуп саналат. Зарылчылыгына жараша, электрондук маалымкаттарды, "Түндүк" ведомство аралык электрондук өз ара аракеттенүү тутумунун башка катышуучуларынан маалыматтарды алуу үчүн программалык адаптерлер иштелип чыгууда. Ошондой эле, Улуттук банк, маалымат булагы катары, азыркы учурда "Түндүк" ведомство аралык электрондук өз ара аракеттенүү тутумунун эки катышуучусуна алмашуу курсу жөнүндө маалымат берет. Кошумча сервистер "Түндүк" ведомство аралык электрондук өз ара аракеттенүү тутумунун башка катышуучуларынан түшкөн суроо-талаптарына жараша иштелип чыгат. |
4 |
Мамлекеттик башкаруу тутумунда коррупциянын деңгээлин билүү боюнча методологиялык негизин түзүү |
Кыргыз Республикасынын Улуттук стратегиялык изилдөө институту тарабынан иштелип чыккан жана Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан бекитилген методологиянын негизинде Улуттук банкта коррупциянын деңгээлин аныктоо боюнча изилдөө жүргүзүү |
чейрек ичинде Кыргыз Республикасынын Өкмөтү бекиткен методология боюнча |
Даярдалган методологиянын негизинде мамлекеттик органдарда коррупциянын деңгээлинин аныкталышы |
Аткарылууда |
коррупцияны алдын алуу боюнча эксперт (ыйгарым укуктуу адам) |
Улуттук стратегиялык изилдөө институтунун маалыматына ылайык, методологиянын долбоору Кыргыз Республикасынын Министрлердин Кабинети макулдашуу стадиясында. |
5 |
Улуттук банкта коррупцияны алдын алуу боюнча колдонулуп жаткан механизмдерди жана коррупцияга каршы иштерди контролдоону өркүндөтүү |
1. Коррупцияны алдын алуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамды, анын ичинде анын милдетин аткаруучу жана туруктуу негизде окутуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамды кызматка кабыл алуу жана бошотуу боюнча атайын регламентти иштеп чыгып, ишке киргизүү.
2. Коррупцияны алдын алуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамдын функцияларын жана милдеттерин карап чыгуу.
3. Коррупцияны алдын алуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамдын ишмердүүлүгүн шыктандыруу механизмдерин киргизүү. |
2020-ж. III чейреги
2020-ж. III чейреги
2020-ж. III чейреги |
Коррупцияга каршы аракеттенүү маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамдын көз карандысыз статусунун бекемделиши.
Коррупцияны алдын алуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамдын функцияларынын жана милдеттеринин унификацияланышы.
Коррупцияны жана кадрлардын тез-тез алмашуусун алдын алуу чөйрөсүндө жогорку квалификациялуу кадрларды ишке тартуу үчүн шарттардын түзүлүшү. |
аткарылды
аткарылды
аткарылды
|
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу адам (эксперт), Персонал менен иш алып баруу бөлүмү, Юридика башкармалыгы.
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу адам (эксперт), Персонал менен иш алып баруу бөлүмү, Юридика башкармалыгы.
Персонал менен иш алып баруу бөлүмү, Финансы жана мониторинг жүргүзүү бөлүмү |
Улуттук банкта анын 2016-жылдын 21-январындагы буйругу менен бекитилген “Коррупцияны алдын алуу боюнча эксперт (ыйгарым укуктуу адам) жөнүндө” жобо бар. Бул жобого ылайык, эксперттин кызматы штаттык болуп саналат, Эксперт түздөн-түз Улуттук банктын төрагасына баш ийет. Ошондой эле, эксперттин функцияларын аткарылышы үчүн минималдуу кызматтык маянага кошумча акы каралган. Улуттук банкта коррупцияны алдын алуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамдын функциялары жана милдеттери зарылчылыгына жараша каралат. Эксперттин милдетин аткарууга тийиштүү маселе иштелип жатат. |
Улуттук банкта жүргүзүлгөн иштер |
|||||||
6 |
Улуттук банктын кызматкерлеринин квалификациясын жогорулатуу |
1. Улуттук банкка жумушка орношуу үчүн тестирлөө тутумун Кыргыз Республикасынын мыйзамдарын билүүсүн, кызматкерлердин интеллектуалдык жөндөмдүүлүктөрүн жана логикалык ой жүгүртүүсүн аныктап, баалоого багыттоо.
2. "Кыргыз Республикасынын Улуттук банкына жумушка орноштуруу жөнүндө" жобого бир түзүмдүк бөлүмдө бир эле кызматты 10 жылдан ашык ээлеген кызматкерлерди ротациялоонун милдеттүүлүгү жөнүндө ченемдерди киргизүүнүн зарылдыгы жөнүндө маселени карап чыгуу. |
2020-ж. IV чейреги
2020-ж. IV чейреги |
Тестирлөө тутумуна талапкерлерди иш билгичтиги жана ой жүгүртүү деңгээли боюнча баалоого жол берүүчү суроолордун киргизилиши.
Бир бөлүмдө 10 жылдан ашык бир кызматта отурган адамдардын ротацияланышы. |
Аткарылды
Аткарылды |
Персонал менен иш алып баруу бөлүмү
Персонал менен иш алып баруу бөлүмү |
1. Сынактарды өткөрүү жол-жобосуна ылайык, Улуттук банктын буйругу менен бекитилген комиссия тарабынан талапкердин логикалык ой жүгүртүү деңгээлине жана көндүмдөрүнө талдоо жүргүзүү, баалоо боюнча маселелерди камтыган талапкерлер менен аңгемелешүү өткөрүлөт.
Башкармалыктын 2018-жылдын 26-сентябрындагы No 2018-П-03 / 40-4- (VD) токтому менен бекитилген "Кыргыз Республикасынын Улуттук банкына ишке кабыл алуу жөнүндө" жобого ылайык, Улуттук банк кадрлардын эң оптималдуу бөлүштүрүлүшүн камсыз кылуу, кызматкерлердин кесиптик потенциалын сарамжалдуу пайдалануу, кадрларды стимулдаштыруу, сактап калуу жана кесиптик өсүш үчүн шарттарды түзүү максатында кадимки кызматкерлерди банктын ичиндеги туруктуу кызматтарга которуу же которуу жол-жобосу болгон кадрдык ротация үчүн; ошондой эле кызыкчылыктардын кагылышуусун алдын алуу жана коррупциянын тобокелдигин азайтуу максатында. Ротациялоо жумушчуларды которуу жана которуу жол-жоболоруна карата Кыргыз Республикасынын Эмгек кодексинин талаптарына ылайык жүргүзүлөт. Кыргыз Республикасынын Эмгек кодексинин (мындан ары - Кыргыз Республикасынын Эмгек кодекси) 69-беренесине ылайык, башка кызмат ордуна которуу кызматкердин жазуу жүзүндөгү макулдугу менен жүргүзүлөт. Ушуга байланыштуу, Улуттук банкта кызматкерлердин бардык которуулары жана кыймылдары Кыргыз Республикасынын Эмгек кодексине ылайык кызматкерлердин макулдугу менен гана жүргүзүлөт. Жогоруда айтылгандарга байланыштуу, "Кыргыз Республикасынын Улуттук банкына ишке кабыл алуу жөнүндө" жобого бир эле кызмат ордун 10дон ашык ээлеген кызматкерлерди мажбурлап ротациялоо боюнча ченемди киргизүүнүн кажети жок экендигин билдиребиз. Ички ченемдик укуктук актыларга ылайык, Улуттук банктын ченемдик укуктук актыларында ротациялоо процедурасы каралган. Ошондой эле, маалымат иретинде, 2021-жылдын 15-сентябрындагы № 2021-П-03 / 51-3- (укуктук ченемдик актылар) «Кыргыз Республикасынын Улуттук банкынын кадрлар резерви жөнүндө» жобонун жаңы редакциясы кабыл алынганын маалымдайбыз. бекитилген, бул жободо ар башка жыныстагы адамдарга бирдей деңгээлде мүмкүндүк түзүүнү жана бирдей шарттарда кадрлар резервинде турууну камсыз кылган гендердик теңчилик принциптерин сактоо менен Улуттук банктын кадрлар резервин түзүү жана даярдоо тартиби жөнгө салынган, анын максаты кызматкерлердин мотивациясын жогорулатуу жана аларды шыктандыруу мансап тепкичин көтөрүү, түзүмдүк бөлүмдөрдүн сапаттуу эмгек ресурстарын өз убагында камсыз кылуу жана алардын ишин натыйжалуу уюштуруу, кызматкерлердин кесиптик деңгээлин жогорулатуу, кадрлардын алмашуусун азайтуу. |
7 |
Улуттук банкта кызмат учурунда кызыкчылыктардын кагылышуусун баалоо жана жөнгө салуунун укуктук жана институционалдык негиздерин ишке ашыруу |
Улуттук банктын кызматкерлерин кызыкчылыктардын кагылышуусунан алдын алуу, аныктоо жана жөнгө салуу боюнча жана жеке кызыкчылыктары жөнүндө декларацияны толтуруу боюнча туруктуу негизде окутууларды өткөрүп туруу. |
Туруктуу негизде |
Улуттук банктын бардык кызматкерлери кызыкчылыктардын кагылышуусун алдын алуу, жөнгө салуу жана башкаруу боюнча окутуудан өтүшкөн. Улуттук банктын кызматкерлери тарабынан жеке кызыкчылыктары жөнүндө декларацияны милдеттүү түрдө жыл сайын тапшырылышы |
Аткарылды |
Персонал менен иш алып баруу бөлүмү, Улуттук банкта этика жана коррупцияны алдын алуу боюнча комиссия |
Коронавирус инфекциясынын пандемиясына байланыштуу Улуттук банктын кызматкерлерин окутууну уюштурууга мүмкүн болгон жок. Ошентип, кадрлар бөлүмү Улуттук банкта коррупциянын алдын алуу боюнча эксперт (ыйгарым укуктуу) менен бирдикте кызыкчылыктардын кагылышуусун алдын алуу, аныктоо жана жөнгө салуу жана жеке (жеке кызыкчылыктарды) толтуруу боюнча окуу материалдарын даярдады. Коронавирус инфекциясынын жайылышына жол бербөө максатында окуу материалдарды таратуу аркылуу окутуу онлайн-форматта өткөрүлдү Улуттук банктын 2019-жылдын 14-январындагы №2019-Пр-03/2-О “Кыргыз Республикасынын Улуттук банкынын кызматкерлери ишке кабыл алынган, кызмат ордуна шайланган/дайындалган же ыйгарым укуктарынын көлөмү башка болгон кызмат ордуна которулган учурда өздүк (жеке) кызыкчылыктар жөнүндө декларацияны толтуруунун тартибин бекитүү жөнүндө” буйругуна ылайык, ыйгарым укуктарынын башка чөйрөсү менен, Улуттук банктын кызматкерлерине кызматка кабыл алынганда, шайланганда / дайындалганда же башка ыйгарым укуктар чегинде башка кызматка которулганда жеке (жеке) кызыкчылыктары жөнүндө Персонал менен иш алып баруу бөлүмү декларацияны чогултат. |
8 |
Улуттук банкта ак кызмат өтөөнү камсыз кылуу |
1. Улуттук банктын кызматкерлерин этикалык ченемдерди сактоо маселелери боюнча туруктуу негизде окутуу жүргүзүү.
2. Коррупцияны алдын алуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамдар менен этика боюнча комиссиянын натыйжалуу өз ара аракеттенүүсүн камсыз кылуу |
Туруктуу негизде
Туруктуу негизде |
Улуттук банктын кеминде 30% кызматкерлеринин этикалык ченемдерин сактоо маселелери боюнча жыл сайын окутуунун өткөрүлүшү.
Коррупцияны алдын алуу маселелери боюнча ыйгарым укуктуу адамдар этика боюнча комиссиянын курамына киргизилиши |
Аткарылды
Аткарылды |
Персонал менен иш алып баруу бөлүмү
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу адам (эксперт) |
1. Жумушка кабыл алууда жооптуу түзүмдүк бөлүм жаңыдан кабыл алынган кызматкерди Улуттук банктын кызматкерлеринин этика кодексине кол коюу менен тааныштырат. Кыргыз Республикасынын Улуттук банкынын кызматкерлеринин этикалык кодексине Улуттук банк Башкармасынын 2020-жылдын 28-декабрындагы №2020-П-03/75-8-(ВД) токтому менен, өзгөртүүлөр киргизилген. Эпидемиологиялык оор кырдаалдан жана жумушчулардын чогулушуна тыюу салынгандыктан, окутуу мүмкүн болгон жок. Кызматкерлерди техникалык окутуу 2021-жылдын 3-4-кварталында жүргүзүлөт
2. Кыргыз Республикасынын Улуттук банкында Этиканы сактоо жана коррупцияга жол бербөө комиссиясы туруктуу негизде иштейт, анын курамына Улуттук банкта коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу адам (эксперт) дагы киргизилген. Персонал менен иш алып баруу бөлүмү тарабынан Кыргыз Республикасынын Улуттук банкынын кызматкерлери тарабынан кесиптик этика нормаларын сактоосу боюнча презентация даярдалдган жана Улуттук банктын бардык кызматкерлеринин тааныштыруу максатында түзүмдүк бөлүмдөрдүн начальниктерине жөнөтүлгөн. |
Улуттук банктын ишинин жана маалыматтык жагынан ачык-айкындуулугун камсыз кылуу |
|||||||
9 |
Коррупцияга каршы күрөшүү маселелери боюнча Улуттук банктын маалыматтарын /туруктуу негизде берилүүчү отчетторун Улуттук банктын расмий сайтына жайгаштыруу. |
Улуттук банктын коррупцияга каршы күрөшүү боюнча маалыматын/туруктуу негизде берилүүчү отчетторун Улуттук банктын расмий сайтына жайгаштыруу |
Туруктуу негизде |
Жарандардын коррупцияга каршы күрөшүү чөйрөсүнө дагы активдүү катышуусуна багытталган бизнес сектору жана коомчулук менен иштешүүнүн сапатынын жогорулатылышы. |
Аткарылууда |
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу (эксперт), Юридика башкармалыгы, Коомчулук менен иш алып баруу бөлүмү |
Улуттук банктын 2021-жылдын IV кварталдагы коррупцияга каршы күрөшүү маселелери боюнча отчету расмий сайтында жарыяланган. |
10 |
Жалпыга маалымдоо каражаттарында иш-чараларды чагылдыруу, басылмалардын сериясын чыгаруу, Улуттук банктын иши жөнүндө борбордук коомдук-саясий, ишкердик басма сөз жана электрондук маалымат каражаттарындагы атайын маалымат аянтчаларында интервью берүү |
Улуттук банктын катышуусундагы иш-чараларды жалпыга маалымдоо каражаттарында чагылдыруу, анын ичинде Улуттук банктын иши жөнүндө басылмалардын сериясын чыгаруу |
Туруктуу негизде |
Улуттук банктын иш-чараларын жалпыга маалымдоо каражаттарында чагылдыруу, басылмалардын серияларын чагылдыруу/чыгаруу, Улуттук банктын иши жөнүндө борбордук коомдук-саясий, ишкердик басылмаларынын жана электрондук маалымат каражаттарынын атайын маалымат аянтчаларына интервьюнун берилиши. |
Аткарылууда |
Коомчулук менен иш алып баруу бөлүмү, түзүмдүк бөлүмдөр, Юридика башкармалыгы |
2021-жылдын IV кварталында Улуттук банктын түзүмдүк бөлүмдөрүнүн жетекчилеринин катышуусунда теле жана радиодо төмөнкү темалар боюнча түз эфирлер уюштурулду. “Кредитти реструктуризациялоо”, “Эскирген акчаны алмаштыруу”, “Алдамчылар интернетте кантип алдашат”, «Жыйым топтоо күнү”, “Санариптик төлөм технологиялары”, “КРУБ эсептик чени”, “КРУБ коллекциялык монеталары”, “Ош областында өткөрүлгөн окутуучу семинарлар» ж.б. КТРК жана Ала-тоо 24 телеканалдарында күн сайын “Улуттук банк билдирет” интерактивдүү инфографикасы валюталар жана алтындын курсу туралуу көрсөтүлүп турат. Мындан сырткары калктын финансылык сабаттуулугун жогорулатуу алкагында “5-канал” телеканалында финансылык сабаттуулук темасын чагылдырган “Финсабат” теле долбоору көрсөтүлүүдө. Ушул эле программа ай сайын Ысык-Көл, Жалал-Абад, Баткен, Ош, Талас жана Нарын облустук телеканалдары аркылуу Улуттук банктын ишмердүүлүгү тууралуу көрсөтүлүп турат. Ошондой эле «Биринчи радио» жана «Санжыра» радио станцияларында (“Улуттук банк билдирет” жана «Жаргылчак») Улуттук банктын жана жалпы эле банк секторунун ишмердүүлүгүнө байланыштуу ар кандай темадагы берүүлөр жума сайын обого чыгып турат. Улуттук банктын ишмердүүлүгү жөнүндө материалдар республикалык жана облустук гезиттерде: «Эркин Тоо», «Вечерний Бишкек», «Кыргыз туусу», «Слово Кыргызстана», «Теңир Тоо», «Ысык-Көл кабарлары» «Аймак» «Ош жаңырыгы», «Баткен таңы», «Талас байрагы» гезиттеринде ошондой эле «Тазабек», «24.kg», «Акчабар», «Экономист», «Спутник», «Банкс.кг”. “Кабар” ж.б интернет-ресурстарында үзгүлтүксүз жарыяланып турат. Улуттук банктын баардык маалыматтык материалдары (аудио-видео, инфографика, интервью, макалалар ж.б.) Улуттук банктын расмий сайтында, ошондой эле социалдык тармактардагы баракчаларында жайгаштырылат. |
11 |
Коомдук кабылдаманын, ишеним телефондорунун үзгүлтүксүз иштешин жана натыйжалуулугун камсыз кылуу, калкка, жарандарга жана уюмдарга коррупция фактылары, аларга өбөлгө болуучу себептер жана шарттар жөнүндө билдирүүгө мүмкүнчүлүк берүү |
Коррупцияга каршы күрөшүүнүн алкагында коомдук кабылдаманын, ишеним телефондорунун ишин камсыз кылуу |
Туруктуу негизде |
Коррупцияга каршы күрөшүү чөйрөсүндө жарандардын жигердүү катышуусуна багытталган коомдук мамилелердин сапатынын жогорулатылышы. |
Аткарылды |
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу адам (эксперт), Юридика башкармалыгы, Коомчулук менен иш алып баруу бөлүмү, Банк ишин автоматташтыруу башкармалыгы, Керектөөчүлөрдүн укугун коргоо бөлүмү |
Улуттук банктын расмий сайтында "Байланыш маалыматтары" бөлүмүндө коомдук кабылдаманын телефон номерлери, "коррупция жөнүндө маалымда" бөлүмүндө факс номери, электрондук почта көрсөтүлгөн. Улуттук банкка келип түшкөн кайрылуулар жана суроо-талаптар боюнча отчет Улуттук банктын расмий сайтында жарыяланат. |
Коррупцияны алдын алуу/бөгөт коюу. Административдик жол-жоболор |
|||||||
12 |
Бизнестин ак ниеттүү жүргүзүлүшүн камсыз кылуу |
«Пара алууга каршы күрөшүү менеджмент системасы. Талаптар жана колдонуу боюнча колдонмо» КМС ISO 37001:2016 стандартын ишке киргизүүнүн максатка ылайыктуулугун изилдөө. |
2021-жылдын 1-чейреги |
«Пара алууга каршы күрөшүү менеджмент системасы. Талаптар жана колдонуу боюнча колдонмо» ISO 37001:2016 эл аралык стандартын ишке киргизүү. |
Аткарылды |
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу (эксперт), Банктарды көзөмөлдөө методологиясы жана лицензиялоо башкармалыгы, Банк эмес финансы-кредит уюмдарын көзөмөлдөө башкармалыгы, Төлөм системалары башкармалыгы, Ички аудит кызматы, Операциялык тобокелдиктер жана бизнес- процесстер бөлүмү, Юридика башкармалыгы, Персонал менен иш алып баруу бөлүмү, 1-Банктык көзөмөл башкармалыгы, 2-Банктык көзөмөл башкармалыгы |
Бул пункт боюнча ISO 37001: 2016 эл аралык стандартын ишке ашыруу боюнча “Паракорчулукка каршы башкаруу системасы. Иш жүрүп жатат, бул стандартты ишке ашыруунун ыкмалары жана жолдору изилденип жатат. |
13 |
Лицензиялоо тутумун өркүндөтүү |
Лицензиялардын жана уруксат берүү документтеринин санын кыскартуу мүмкүнчүлүгүн талдоо, ошондой эле аларды алуу боюнча жол-жоболорду жөнөкөйлөтүү (адамдын өмүрү жана ден соолугуна потенциалдуу коркунуч келтирген же улуттук коопсуздук маселелерине тиешелүү чөйрөлөрдө гана лицензиялоо зарылчылыгын калтыруу менен). |
2021-жылдын 1-чейреги |
Лицензиялардын жана уруксат берүү документтеринин санын кыскартуу, аларды алуу боюнча жол-жоболор жөнөкөйлөтүлгөн. |
Аткарылды |
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу (эксперт), Банктарды көзөмөлдөө методологиясы жана лицензиялоо башкармалыгы, Банк эмес финансы-кредит уюмдарын көзөмөлдөө башкармалыгы, Төлөм системалары башкармалыгы |
Банктардын ишин лицензиялоонун зарылдыгы Кыргыз Республикасынын "Кыргыз Республикасынын Улуттук банкы, банктар жана банк иши жөнүндө" мыйзамында, анын ичинде банкка лицензия алууну көздөгөн адамдардын документтерин кароонун талаптары жана мөөнөттөрү жагында каралгандыгын, ошондой эле адамдардын кеңири чөйрөсүн жана аманатчылардын кызыкчылыктарын коргоону караган банктын статусун эске алуу менен, банктык лицензиялардын кыскартылышы күтүлбөйт. Улуттук банк тарабынан көзөмөлдөнгөн банктык эмес финансылык-кредиттик уюмдар жана юридикалык жактар секторунун туруктуулугун сактоо, аманатчылардын жана башка кредиторлордун кызыкчылыктарын коргоо үчүн, банктык эмес финансылык-кредиттик уюмдардын ишине регулятор тарабынан тыкыр көзөмөлү талап кылынат, буга байланыштуу Улуттук банк тарабынан көзөмөлдөнгөн банктык эмес финансылык-кредиттик уюмдарды жана башка юридикалык жактарды лицензиялоо баскычында капиталга / уюштуруучуларга / кызмат адамдарына / техникалык жабдууларга тиешелүү талаптар жана Улуттук банктын уруксат алуу үчүн башка талаптары каралган банктык эмес финансы-кредит секторунун туруктуулугун сактоо максатында. Демек, Улуттук банк тарабынан көзөмөлдөнгөн банктык эмес финансы-кредит мекемелери жана юридикалык жактар үчүн лицензияларды / күбөлүктөрдү кыскартуу акылга сыйбайт. Калк арасында акча каражаттарын жоготуу тобокелдиктерин азайтуу жана төлөм мекемелери жана төлөм тутумунун операторлору тарабынан милдеттенмелеринин аткарылышынын кепилдиктерин камсыз кылуу максатында, ошондой эле чекене төлөмдөр жана эсептешүүлөр рыногунун бардык катышуучулары үчүн бирдей шарттарды сактоо максатында, төлөм системасынын операторлору жана төлөм уюмдары үчүн лицензиялардын кыскаруусу күтүлбөйт. |
Коррупцияны алдын алуу боюнча ыйгарым укуктуу А. Кешикбаев